Tankerid võivad naftahinna languse tõttu teenida kuni 230 000 dollarit päevas (2)

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Suezmax-klassi tanker Karvounis ankrul Port Fourchoni sadama lähistel Louisianas.
Suezmax-klassi tanker Karvounis ankrul Port Fourchoni sadama lähistel Louisianas. Foto: JONATHAN BACHMAN/REUTERS
  • Ootamatu turunišš annab laevandusettevõtetele kriisiajal lisasissetuleku

Langenud nõudluse tõttu on maailma naftahoidlad täis saanud ning lisanduvat kütust pole kuskil ladustada. Ajutiste ujuvate hoidlatena on kasutusele võetud tankerid. 

Viirusekriisi tõttu kannatavas globaalses merenduses on üks sektor, mis on leidnud ootamatu sissetulekuallika. Kuigi nafta tarbimine maailmas on drastiliselt vähenenud ning sihtkohtadesse seda enam ei veeta, on tankeritel tellimusi rohkelt. Eelmisel nädalal naftatootjate vahel sõlmitud toodangu vähendamise kokkulepe peaks jõustuma maikuus, kuid peale voolavat naftat ei ole kuskil ladustada juba nüüd. Maismaal asuvad naftahoidlad on madala hinnaga või lausa tasuta jagatavat naftat täis saanud ning ajutiste hoidlatena on kasutusele võetud naftaveotellimuste puudumisel sadamatesse või ankrule seisma pandud tankerid. 

«On laevu, mida renditakse ujuvate hoidlatena hinnaga 230 tuhat dollarit päevas, kuni naftahind taastub,» märkis merendusinnovatsiooniagentuuri Thetius ekspert Nick Chubb BBC-le antud intervjuus.

Hoidlatena tulu teenimine on laevafirmadele eriti kasulik, kuna ankrul seistes ei pea tanker ise kütust tarbima ning kulud on seetõttu kordades madalamad kui naftat vedades.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles