Halvad uudised Hiina kauba sõpradele: hinnatõus konteinerilaevadel jätkub

Kaubakonteinerite lossimine Long Beach'i sadamas Los Angeleses. Suurenenud nõudmise ja tasakaalust välja löödud logistikavõrgustike tõttu kuhjuvad konteinerid USA-s ja Euroopas ning Aasias on neist puudus. FOTO: LUCY NICHOLSON/REUTERS

Koroonakriisi põhjustatud muutused USA ja Euroopa tarbijate ostuharjumustes ning Suessi kanalikriisi järelmõjud globaalsele transpordi- ja logistikavõrgustikule on merevedude hinna üles ajanud ning see avaldub varem või hiljem ka kaupade hindades. 

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Segadused Euroopat ja USAd Aasiaga ühendaval laevateel kestavad ka pärast Suessi kanali vabastamist ning laevade kuhjumine sadamates jätkub. Koroonaviiruse tõttu kasvanud tarbimine maailma rikkamates riikides ning viiruse esimese laine tõttu tasakaalust välja viidud transpordiühendused on tekitanud olukorra, kus konteinerilaevaettevõtted saavad endale lubada kõrgeid hindu ning sisse kasseerida suuri kasumeid. Ookeanikaubalaeva ettevõtete 2020. aasta viimase kvartali kogukasum oli üheksa miljardit dollarit, tänavuse esimese kasumi tulemuseks prognoositakse kaks korda nii palju, teatas logistikaettevõte Loadstar portaalile GCaptain.

Laevaettevõte Cosco Shipping kinnitas, et prahihind on mitu kvartalit järjest kerkinud keskmiselt 54 protsenti. Laevavedude hindade tõusu pidurdumist ei ennusta ka teised laevafirmad ega analüütikud ning prognoosivad, et vedajad kavatsevad hiigelkasumeid välja võtta veel vähemalt kaks aastat. Selle põhjuseks on pandeemia ajal plahvatuslikult kasvanud tarbimine, sadamate ülekoormatus ning tarneahelate suutmatus suurenenud nõudlust rahuldada. Vedajate sõnul viib see laevafirmade poolse tingimuste dikteerimiseni ning hinnatõusu jätkumiseni. 

Tagasi üles
Back