R, 9.12.2022

Ruhnu Karu sai jälle mereklaariks ja tegutseb nüüd Noblessneri sadamas

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Ruhnu Karu sai jälle mereklaariks ja tegutseb nüüd Noblessneri sadamas
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Jahta Runbjarn ehk Ruhnu Karu Noblessneri sadamas kai ääres
Jahta Runbjarn ehk Ruhnu Karu Noblessneri sadamas kai ääres Foto: Eero Alamaa

Laevaselts Runbjarn OÜ korrastas ning tõi merele tagasi ühe Eesti kuulsusrikkama puulaeva, ka Ruhnu Karu nime all tuntud ajaloolise ranna-rootsi jahta. Tänavust hooaega alustab Runbjarn Noblessneri sadamas huvilisi sõidutades, tulevikus aga ei välista reederid kaugematele meredele siirdumist.

Üks laeva reederitest, Eero Alamaa ütles, et tavalistele igapäevakruiisidele võtab laev pardale 12 inimest. Laevas on kokku 16 koid ning kui reisijateveo tunnistusega asjad korda saab, võib Runbjarn peale võtta kuni 24 reisijat. 

«Hooaja alguskuudel pakume peaasjalikult tunnitiire Tallinna lahel väljumisega Noblessneri sadamast. Grupid saavad meid tellida ka pikemaks ning sõita Aegnale, Naissaarele või kaugemalegi. Hooaja pikemad plaanid sisaldavad sadamaid Narva-Jõesuust Ringsuni. Kõikidesse Eesti sadamatesse kindlasti ei jõua, aga huvitavaid sündmusi ja põnevaid kohti külastame ikka,» rääkis Alamaa. 

Üks Eesti esimene ja kuulsam ajaloolise puulaeva tänapäevane uusversioon, ranna-rootsi jahta valmis 2008. aastal ning tegi mitu kuulsusrikast merereisi nii ida kui lääne poole. Viimastel aastatel on Runbjarn aga olnud pikalt remondis ning tänavu tuleb üle hulga aastate taas jälle täishooaeg.

«Seetõttu pikemat ekspeditsiooni pole planeerinud, ja eks ka piirangute tõttu. Pikem sõit on kavas 2022 aastal, aga sellest räägime siis, kui plaan selge,» lubas Alamaa. 

Hetkel pakub Runbjarn vaid purjereise merele ning võimalust külastada lähipiirkonna merematkamise sihtkohti. Alamaa soovitab reisisellidel esialgu oma piknikukorvid kaasa pakkida, sest korraliku kambüüsi ehitamine laevale seisab alles ees. Toiduvalmistamise võimalus on laeval aga olemas juba praegu.  

«Trümmi ehitame köögi, aga ekstra kokka ja menüüd me ei paku. Raske oleks konkureerida Noblessneri sadama köökidega! Oma tarbeks aga kindlasti valmistame kõige tavalisemaid meresööke, samuti ebatavalisi. Kokkamine meile meeldib - retsept on lihtne, puhas, värske, tugev,» kinnitas Alamaa.

Puulaevaseltsi Vikan pikaajaline eestvedaja ning Runbjarni üks ehitajatest Alar Schönberg ütles, et ajaloolise laeva ehitamine, pidamine ja remont on alati kulukad tegevused. Schönberg ütles, et on raske täpselt välja tuua, kui palju laeva remont täpselt maksma läks, kuna paljud laevaseltsi liikmed panustasid ka mitterahaliselt, tehes laeva juures tasuta tööd või annetades vajalikke materjale ja vahendeid. 

«No kaugelt üle saja tuhande euro läks laeva remondile reaalset raha, pigem isegi üle 130 tuhande,» rehkendas Schönberg. Tema kinnitusel sai remont see-eest aga põhjalik, laeval vahetati ära mitmed olulised kandvad konstruktsioonid ning alus on jälle täiesti merekõlblik. Runbjarni reederite kaugemate tulevikuplaanide osas jäi salapäraseks ka Schönberg, vihjates siiski, et neist ei puudu ka soojad sinised veed ning kuldsete liivadega palmirannad. 

«Kunagiste laevaseltside liikmed said oma tulu seltsi panustatud raha ja aja eest kätte siis, kui laev kaubakoormaga sadamasse jõudis. Eks tänapäeval tuleb see kasu pisut teisiti kätte saada,» kommenteeris Schönberg.

Märksõnad
Tagasi üles