Suessi kanaliamet ja Ever Giveni omanik jätkavad kahjutasu arutamist

Copy
Laev läbimas Suessi kanalit Ismailia piirkonnas. Mai lõpul teatas kanaliamet, et laeva Ever Given kinni jäämise eest vastutab täielikult laeva kapten.
Laev läbimas Suessi kanalit Ismailia piirkonnas. Mai lõpul teatas kanaliamet, et laeva Ever Given kinni jäämise eest vastutab täielikult laeva kapten. Foto: CHINE NOUVELLE/SIPA

Egiptuse kohus peatas pühapäeval kuni 4. juulini hiiglasliku konteinerlaeva Ever Giveni kohtuasja arutamise, laev on endiselt arestituna Suurel Mõrujärvel.

Märtsis pea nädalaks Suessi kanali laevaliikluse peatanud laev on pärast madalalt lahti päästmist seisnud Suessi kanali keskosas Suurel Mõrujärvel, kuna Egiptuse võimud arestisid laeva kuni õnnetusest põhjustatud kahjude hüvitamise vaidlus on lõppenud.

Istung katkestati pärast seda, kui nii kanaliameti kui laeva omaniku advokaadid palusid lisaaega, et pidada läbirääkimisi eesmärgiga lahendada rahaline vaidlus.

Vaidluse keskmes on kompensatsiooni summa, mida kanaliamet nõuab laevafirmalt, kelle hiigelsuur konteinerlaev MV Ever Given märtsis kuueks päevaks Suessi kanali blokeeris.

Raha peaks katma päästeoperatsiooni ja kanaliliikluse peatumise kulud ning kaotatud transiiditasud nädala eest, mil hiiglaslik konteinerlaev laevaliiklust blokeeris.

Algselt nõudis Suessi kanaliamet kahjutasuna 916 miljonit dollarit, seejärel alandati nõuet 550 miljoni dollari peale.

Pärast laeva vabastamist on Panama lipu all sõitev laev, mis veab kaupa Aasia ja Euroopa vahel, olnud võimude nõudmisel kanali keskel asuvas järves, samal ajal kui laevafirma ja kanaliamet püüavad kahjunõude osas kokkulepet saavutada.

Mõlemad osapooled on vastastikku üksteist süüdistanud laeva kinnijäämises.

Ismailia majandusvaidluste kohus peatas kohtuistungi pärast seda, kui Suessi kanaliameti advokaadid ütlesid, et tegelevad laevaettevõttelt saadud uue pakkumise uurimisega. Advokaadid ei avaldanud pakkumise üksikasju.

400 meetri pikkune Ever Given oli pea nädala põiki Suessi kanalis kinni ning takistas liiklust kummaski suunas. Kanalisulg põhjustas tohutu kaubaveoummiku, jättes üle 400 laeva Vahemerd Punase merega ühendava kanali otstesse ootele.

Mõned laevad olid sunnitud võtma ette pikema teekonna ümber Aafrika lõunatipus asuva Hea Lootuse neeme, mis tähendas laevadele tuhandete dollarite eest lisakulusid kütusele ja muule.

Läbi Suessi kanali liigub umbes kümme protsenti maailma kaubavahetusest ning see on Egiptuse üks olulisimaid välisvaluuta teenimise allikaid. Ametlikel andmetel liikus mullu läbi kanali 19 000 laeva.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles