Taani pidas Kanada firma miljoninõude tõttu kinni Venemaa riikliku uurimislaeva

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Venemaa uurimislaev Akademik Ioffe peeti Kanada firma kohtuhagi alusel kinni Skageni sadamas Taanis
Venemaa uurimislaev Akademik Ioffe peeti Kanada firma kohtuhagi alusel kinni Skageni sadamas Taanis Foto: Henning Bagger

Taani võimud pidasid Kanada firma 6,14 miljoni dollari suuruse hagi tõttu Skageni sadamas kinni sinna kütuse punkerdamiseks sisenenud Venemaa riikliku uurimislaeva Akademik Ioffe. Piirkonda saabus ka Venemaa sõjalaev. 

Reutersi teatel pidasid Taani võimud 1. novembril Skageni põhjasadamas kinni Venemaa riikliku Shirsovi Okeonoloogiainstituudi uurimislaeva Akademik Ioffe, mille pardal oli Skagenisse saabumise ajal 61 inimest. Vastasseisu teravnedes saabus piirkonda ka Venemaa sõjalaev korvett Stoikiy, teatas Taani TV Nord. 

Venemaa saatkond Taanis kritiseeris Taani võimusid uurimislaeva kinni pidamise pärast. Saatkonna kinnitusel on dokumendid laeva kinni pidamise kohta neile edastatud ning nad on Taani välisministeeriumiga sel teemal kontakteerunud. Taani välisministeeriumi ametnike kinnitusel on nad juhtumist teadlikud, kuid ei kommenteerinud olukorda põhjalikumalt. Varem on uurimislaeva Akadeemik Ioffe püütud Kanada ettevõtte hagi tõttu kinni pidada ka Portugalis, kuid seal pääses alus minema. 

Kanada firma One Ocean Expeditions esitas Kanada seaduste kohaselt hagi Akademik Ioffe omaniku vastu, nõudes 2018. aasta 24. augustil Kanada Arktikas toimunud intsidendi kahjude hüvitamist. Laev koos meeskonnaga oli tol hetkel prahitud Kanada reisikorraldajale One Ocean Expedition Arktika ringreiside tegemiseks. Boothia lahes Nunavutis sõitis laev aga madalale ning jäi sinna 12 tunniks kinni. Kanada rannavalve abiga saadi laev lahti. Inimesed õnnetuses kannatada ei saanud ning pardal olnud Arktika-kruiisi reisijad evakueeriti järgmisel päeval. Laev jäi küll pinnale, kuid sai tõsiseid vigastusi. Kaks laeva ballastveetanki ja kaks kütusetanki purunesid ning keskkonda sattus väike kogus laevakütust. 

Kanada ohutusjuurdlus tõdes, et õnnetuse põhjuseks oli laevameeskonna hooletus navigeerimisel, mistõttu esitati kahjunõue. Kanada rannavalve otsesed päästekulud olid pisut üle 500 tuhande dollari, lisandusid muud kulud ja keskkonnakahju nõuded, kokku üle 6 miljoni dollari. Portaali GCaptain andmetel teatas laeva kapten Taani võimudele, et ta on küll 2018. aasta intsidendist teadlik, kuid arvas, et kõik probleemid sellega seoses on juba lahendatud. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles