Isamaa pärib ministrilt Eesti laevanduse kehva olukorra pärast aru

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Urmas Reinsalu.
Urmas Reinsalu. Foto: Gert Tali

Erakond Isamaa esitas majandus- ja taristuministrile arupärimise, sest leiab, et olukord Eesti laevanduses muutus pärast maanteeameti, lennuameti ja veeteede ameti liitimist varasemast halvemaks.

Arupärimise algataja, riigikogu liikme Urmas Reinsalu sõnul polnud juba enne ühendameti loomist jaanuaris Eesti merenduses, eriti laevanduses asjad korras. Praegu on aga olukord tema hinnangul veelgi murettekitavamaks muutunud.

«Vaatamata juba 2020. aasta juulis jõustunud kaubalaevade Eesti lipu alla toomise projektile pole laevu meie lipu alla toodud, mille tulemusena on Eesti sattunud Pariisi vastastikuse mõistmise memorandumi hallile lehele. Selle tulemusena oleme rahvusvahelises vaates meresõiduohutuse poolest halvas nimekirjas,» ütles Reinsalu pressiteates.

«Mereadministratsiooni enam pole ning seoses pandeemiaga ja tugeva rahvusvahelise konkurentsi tingimustes on oht kaotada ka reisilaevandus. Meremehed ja reederid on mures ning seda üsna arusaadavalt,» lisas ta.

2021. aasta jaanuaris liideti maanteeamet, lennuamet ja veeteede amet. Isamaa seisukoha järgi kadus antud reformiga Eesti mereadministratsioon eraldiseisva institutsioonina. Vastavad funktsioonid võttis enda kanda justkui uus ja loodud ühendamet – transpordiamet.

Rahvusvahelise mereorganisatsiooni IMO, kuhu ka Eesti kuulub, audit on Reinsalu sõnul toonud välja hulganisti puudusi riiklikus merenduse korralduses, sealhulgas IMO konventsioonidega tegelevate ametnike ebapiisava arvu ja riiklike strateegiate puudumise. Isamaa soovib ministrilt teada, kuidas neid kitsaskohti kõrvaldada kavandatakse.

Uue Transpordiameti loomise seadustamisel esitati koos seletuskirjaga riigikogule ühendameti tulevane struktuur ja merendusorganisatsioonidele kinnitati, et kõik spetsialistid jätkavad tööd ühtses merendus- ja veeteede teenistuses.

Arupärimise esitanud Isamaa fraktsiooni saadikute andmetel võeti kasutusele teistsugune juhtimisstruktuur ja osakondade jaotus, mistõttu on vajalik teada, kes on sellise otsuse taga.

Samuti soovib Isamaa ministrilt selgitust asjaolule, et siiani ei ole esitatud Eesti mereadministratsiooni asendanud transpordiameti poolt rahvusvahelisele klassifikatsiooniühingule Bureau Veritas (BV) nende poolt Eesti rahvusvaheliste kohustuste ehk lepete alusel auditeeritud kvaliteedisüsteemi muudatusi käsitlevat teavet.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles