Ruhnu võib jääda laevaühenduseta, Kihnu Veeteed kaebas liinikonkursi kohtusse (2)

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Reisikatamaraan Runö (keskel) Ringsu sadamas Ruhnus
Reisikatamaraan Runö (keskel) Ringsu sadamas Ruhnus Foto: Ahti Paju

Transpordiameti korraldatud liiniveokonkurssi Ruhnu saare mandriühenduse teenindamiseks ähvardab läbi kukkumine. Konkursil mitte edukaks osutunud senine vedaja Kihnu Veeteed kaebas ameti kohtusse, sest samale omanikule kuuluv Pärnu sadam ei andnud konkursi võitjale õigust Pärnu sadama kasutamiseks.  

Tallinna Halduskohus keelas esialgse õiguskaitsena transpordiametil lepingu sõlmimise Ruhnu saare liiniveo konkursil edukaks tunnistatud pakkujaga Tuule Liinid. Konkursil mitte edukaks osutunud laevafirma Kihnu Veeteed kaebas transpordiameti kohtusse, kuna leidis, et Tuule Liinid ei ole täitnud konkursil osalemise tingimusi. Üheks selliseks tingimuseks oli, et pakkumuse juurde peavad olema lisatud sadamateenuse osutajate kirjalikud kinnitused sadamateenuste lepingu sõlmimise võimalikkuse kohta otselepingu perioodil. 

Kihnu Veeteedega omaniku Transcom kaudu seotud Pärnu Sadam aga Tuule Liinidele sellist kinnitust ei väljastanud, vaid seadis selle kirja väljastamise eeltingimuseks tagastamatute pangagarantiide esitamise summale kokku ligi sada tuhat eurot. Ülejäänud Ruhnu liinide sadamate haldaja, riigile kuuluv aktsiaselts Saarte Liinid väljastas Tuule Liinidele kinnituskirja Ringsu, Munalaiu ja Roomassaare sadamate kasutamise võimalikkuse kohta. 

Ka ei olnud Kihnu Veeteede esindaja hinnangul õiglane transpordiameti kasutatud pakkumiste hindamise valem, mille teistsugusel tõlgendamisel on võimalik saada transpordiameti komisjoni hinnangust erinev hind. Kuigi valemi teistsugusel kasutamisel tekkiv erinevus muudab hinnapakkumist vaid mõne protsendi võrra, oleks sellisel juhul soodsam Kihnu Veeteede pakkumine.  

Tallinna halduskohus keelas transpordiametil lepingu sõlmimise kuni 10. jaanuarini ning kohustas transpordiametit esitama seisukohad õiguskaitse kohta 3. jaanuariks. 

Transpordiamet edastas novembris kaheksale vedajale ettepaneku esitada pakkumus avaliku teenindamise otselepingu sõlmimiseks Ringsu-Munalaid, Ringsu-Pärnu ja Ringsu-Roomassaare laevaliini teenindamiseks. Hinnapakkumuse edastasid kaks ettevõtet, kes mõlemad ameti hinnangul kvalifitseerusid. Otselepingu sõlmimiseks moodustatud komisjon vaatas pakkumised läbi ning tegi ameti peadirektorile ettepaneku sõlmida eduka pakkujaga leping, milleni aga kohtumääruse tõttu ei jõutud. 

Hetkel olemasolev liiniveoleping Kihnu Veeteedega kehtib 30. aprillini 2022, kuid reaalselt peaksid reisid Ruhnu algama 1. mail. Kohtu hinnangul jõutakse selleks ajaks vaidlused ära vaielda ja teha kohtuotsus. Kui vaidlus aga venima peaks jääma, ei ole selge, kas ja kuidas saab transpordiamet Ruhnu laevaühenduse kevadel avada. 

Ruhnu vallavalitsuseni polnud info liinikonkursi vaidlustamisest reede õhtupoolikul veel jõudnud. 

Transpordiameti nõunik Erki Varma lisas kommentaariks, et Ruhnuga kindlasti ühendus ei katke. "Kui vaidlustamistega peaks minema rohkem aega, siis saame pikendada olemasolevat lepingut," kinnitas ameti esindaja.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles