Konteinerivedajate blokaad surub Vene tarbijad käpuli

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
5. märtsil 2022 jäi Saksa lipu all seilav tanker Seacod Loode-Inglismaal Cheshire’is Stanlow’ naftarafineerimistehase kai ääres tühjaks pumpamata. Briti dokitöölised keeldusid laeva lossimast ning nõudsid valitsuselt, et see sulgeks juriidilise lünga sanktsioonides, mis võimaldab Vene naftat vedada kolmandate riikide laevadega, millele piirangud ei kehti.  FOTO: Lindsey Parnaby
5. märtsil 2022 jäi Saksa lipu all seilav tanker Seacod Loode-Inglismaal Cheshire’is Stanlow’ naftarafineerimistehase kai ääres tühjaks pumpamata. Briti dokitöölised keeldusid laeva lossimast ning nõudsid valitsuselt, et see sulgeks juriidilise lünga sanktsioonides, mis võimaldab Vene naftat vedada kolmandate riikide laevadega, millele piirangud ei kehti. FOTO: Lindsey Parnaby Foto: LINDSEY PARNABY

Kolm maailma suurimat konteinerilaevafirmat MSC, Maersk ja CMA CGM peatasid vastusena Putini agressioonile Ukrainas kaubaveod Venemaale ja Venemaalt juba 1. märtsil. Järgnenud kümne päevaga on ametlikke ja omaalgatuslikke sanktsioone lisandunud nii palju, et Venemaa varustamine lääne kaupadega on praktiliselt lõppenud.

Esimesed signaalid Venemaalt kinnitavad, et hiiglaslik Vene turg naaseb kiiresti defitsiidiajastusse, importkaupade hinnad on hüppeliselt tõusnud ning poeletid ja laod on välismaa kraamist tühjad. Ainsana jätkab kaubavahetust Venemaaga veel hiinlaste Cosco Shipping, kuid ainuüksi sellest Venemaa kaubavajaduse rahuldamiseks ei piisa.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles