Uue koroonalaine masstestimine piirab Hiina sadamate ekspordivõimet

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Hiina elanikud COVID-19 testimise järjekorras Shanghais tänavu kevadel.
Hiina elanikud COVID-19 testimise järjekorras Shanghais tänavu kevadel. Foto: Postimees

Uue koroonapuhangu tõttu lukku pandud Shanghai sadamates on konteinerite laevadele lastimise ja väljavedamise graafikud hakanud taas pikenema ning vähendavad piirkonna kaubakäivet. 

Hiinas kehtib koroonaviiruse suhtes nulltolerants ning Shanghais kehtestatud rangeid koroonapiirangud ja massiline laustestimine vähendasid sealse sadama läbilaskevõimet oluliselt juba märtsi viimastel päevadel, kirjutas logistikaportaal Loadstar.

Nüüd on masstestimine jõudnud ka Guangzhou sadamasse ning kaupade ekspordikiirus on langema hakanud. Ülelinnaline testimine algas Guangzhous laupäeva õhtul ning sellega kaasnes keeld liikuda linnast välja või sinna siseneda. 

Nansha sadamast kinnitati, et piirkonna konteineriterminalid töötavad normaalselt, kuid sadamat teenindavad autojuhid peavad piirkonda sisenemiseks esitama kõige rohkem 48 tundi vana negatiivse testitulemuse ning see on põhjustanud Pearl River Delta piirkonnas mõningaid probleeme. 

Logistikaettevõtte Fibs Logistics kinnitusel on suured konteinerilaevad hakanud hilinema viis kuni seitse päeva, kuna neid lastivate fiiderlaevade ja pargaste liiklus on muutunud ebaregulaarseks. Vedajate sõnul on Shanghai lukku panek oluliselt häirinud kogu Lõuna-Hiina laevandusgraafikuid ja aeglustanud aluste jõudmist näiteks Hong Kongi ja Yantiani sadamatesse. 

Peamine mure asub hoopis maismaal

Hiina keskvalitsus ei ole andnud kohalikele võimudele õigust otsustada, kas ja millal testimist alustada, mistõttu üldise piirangud mõjuvad piirkondadele rängemalt kui kohalike võimude arvates otstarbekas oleks. Fibs Logistics võrgustiku direktor Frederik Nyberg kommenteeris, et peamine väljakutse tekib hoopis linnadevahelise autotranspordi korraldamisel. 

«Koroonapiirangute tõttu kasvavad autovedude kulud hüppeliselt. Me kasutame rohkem erinevaid vedajaid ning püüame leida odavamaid lahendusi,» rääkis Nyberg. Firma kasutab konteinerilaevade lastimiseks ka fiiderlaevu ehk väiksemaid aluseid, millega konteinerid suuremate konteinerilaevade juurde viiakse, kuid kõik see tekitab viivitusi konteinerite edasi toimetamisel.

Välisfirmad on alustanud Hiinas lobitööd koroonapiirangute leevendamiseks, et tarneahelaid taas sujuvamaks muuta, kuid seni pole hiinlased ettevõtjate soovidele vastu tulnud.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles