Pankroti tõttu lõpetamata jäänud uppuva kaunitari Global Dream ostab Disney Cruise

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Koroonakriisi tõttu pankrotti läinud Hong Kongi kruiisifirma võlausaldajad püüdsid maailma kõige suuremaks kavandatud kruiisilaeva korduvalt müüa, kuid seni tulutult
Koroonakriisi tõttu pankrotti läinud Hong Kongi kruiisifirma võlausaldajad püüdsid maailma kõige suuremaks kavandatud kruiisilaeva korduvalt müüa, kuid seni tulutult Foto: GREGOR FISCHER

Maailma suurimaks ristluslaevaks kavandatud Global Dream jäi Saksamaa laevatehases Werften pankrotijada tõttu lõpuni ehitamata. Võlausaldajad otsisid erinevaid variante alates riigiabi suurendamisest kuni laeva vanarauaks saatmiseni. Printsina valgel hobusel ilmus Disney Cruise Line. 

Hiiglasliku laeva tellinud ristlusfirma Dream Cruises (Genting Hong Kongi tütarfirma) sattus raskustesse, kui ristlusäri koroonapandeemia tõttu rohkem kui aastaks suleti. Koos emafirmaga läks pankrotti ka Saksamaa laevatehas Werften. Enne koroonakriisi tellitud 342 meetri pikkune Global Dream pidi mahutama maksimaalselt 9500 reisijat. Algselt oli 2016. aastal Hong Kongi ettevõtte Genting omandusse läinud laevatehasel plaanis ehitada koguni kaks samasugust laeva. Töösse läks siiski vaid üks ning jaanuaris saabunud makseraskuste tõttu ehitamine peatus.

Kokku ligikaudu 2,5 miljardit eurot neelanud laevaprojekti võlausaldajad otsisid erinevaid viise pankrotistunud tehase saneerimiseks ja laeva päästmiseks, kuid head lahendust ei leitud. Oktoobris ostis pankrotistunud tehase Thyssenkrupp Marine Systems, tehingu üksikasju ei ole avalikustatud.

Nüüd on Disney Cruise Line teatanud, et ostab lõpetamata laeva Global Dream ning viib selle ehitamise lõpule samas laevatehases Werften, kus alus kevadel seisma jäi.  Ehituse juhiks kaasatakse laevatehas Meyer Ferft, mis on ehitanud ka Disney Cruises varasemad ristluslaevad - ning aastal 1980 ka parvlaeva Estonia. Sajad endised Werfteni töötajad saavad töö tagasi, samuti taastatakse koostöö allhankijate ja partneritega. 

Global Dream uueks merelemineku tähtajaks on Disney seadnud 2025. aasta, ühtlasi on kavas laev ümber nimetada. Uut nime ei ole seni teatatud. 

Koos uue omanikuga on avaldatud ka hulk uusi plaane. Laeva reisijatekohti on vähendatud kuue tuhandeni ning selle jõuallikaks saab roheline metanool. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles